top of page
Pretraživanje

Sve što trebate znati o B+E kategoriji

Osposobljavanje

Predviđen fond sati koje kandidat za vozača BE kategorije vozila treba realizirati je 5 nastavnih sati iz Prometnih propisa i sigurnosnih pravila i 10 nastavnih sati iz nastavnog predmeta Upravljanja vozilom.

Za lakše svladavanje programa, samostalno učenje i pripremanje za ispit pribavite Priručnik.

Po položenom teorijskom ispitu autoškola kandidatu određuje instruktora vožnje za nastavu iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom. 

Nastava iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom izvodi se individualno, najdulje 2 nastavna sata dnevno, osim provedbe nastave na autocesti ili noću. Za vrijeme trajanja osposobljavanja iz ovog nastavnog predmeta morate imati kod sebe Uvjerenje o duševnoj i tjelesnoj sposobnosti za vozača BE kategorije vozila i knjižicu kandidata za vozača u koju instruktor vožnje treba uredno upisivati i potpisivati sve podatke o pojedinoj nastavnoj jedinici. Osposobljavanje iz ovog nastavnog predmeta se izvodi na prometnom vježbalištu i na javnoj cesti. 

Nastava u pravilu traje 10 nastavnih sati, a može trajati i duže, sve dok instruktor vožnje ne ocjeni da ste svladali nastavni program tog nastavnog predmeta. Za vrijeme trajanja nastave u drugoj polovici propisanog fonda sati vučno i priključno vozilo trebaju biti opterećeni teretom mase propisanim Programom vozačkog ispita. Priključno vozilo s kojom se ispit obavlja mora biti opterećeno kako bi ukupna masa iznosila najmanje 800 kg. Osposobljavanje iz ovog nastavnog predmeta se izvodi na prometnom vježbalištu i na javnoj cesti. 

Važnost poznavanja dopuštenih masa

Razumijevanje i poštivanje dopuštenih masa od ključne su važnosti pri rukovanju vučnim i priključnim vozilima. Dopuštene mase utječu na stabilnost, upravljivost i sigurnost vozila. Nepoštivanje ovih specifikacija može rezultirati ozbiljnim nesrećama i materijalnom štetom. Vozači moraju biti svjesni maksimalno dopuštenih opterećenja kako bi osigurali sigurnost na cestama te optimizirali potrošnju goriva i smanjili emisije.

Pravilno spajanje vučnih i priključnih vozila

Pravilno spajanje vučnog vozila s priključnim vozilom ključan je korak koji zahtijeva pažnju i preciznost. Povezivanje se mora obaviti prema propisanim smjernicama kako bi se izbjegli potencijalni kvarovi i osigurala sigurnost tijekom vožnje. Posebnu pozornost treba obratiti na sustave kočenja, električne veze i mehaničke priključke. Time se osigurava da svaki korak u postupku bude izveden pravilno i sigurno.

Tehnička ispravnost i održavanje

Održavanje tehničke ispravnosti vučnih i priključnih vozila presudno je za dugotrajnu sigurnost vožnje. Redovni pregledi i servisiranje vozila pomažu u prepoznavanju i otklanjanju mogućih problema prije nego postanu ozbiljni. Vozači i mehaničari trebaju posvetiti posebnu pažnju kritičnim komponentama poput kočnica, pneumatika i svjetlosnih sklopki te osigurati da su svi sustavi u besprijekornom stanju.

Uloga vozača u sigurnosti na cestama

Vozači vučnih i priključnih vozila imaju ključnu ulogu u održavanju sigurnosti na cestama. Od njih se očekuje da budu odgovorni, pažljivi i dobro informirani o svim aspektima vožnje ovakvih vozila. Pažljivo planiranje ruta, prilagodba brzine te poštivanje prometnih propisa dodatno doprinose sigurnosti. Edukacija o najnovijim tehnikama i praksama u vožnji također može pomoći vozačima da postanu još učinkovitiji i sigurniji na cestama.


 
 
 

Comments


bottom of page